Usługi

Zapraszamy do Gabinetu Higieny!

Doświadczona dyplomowana higienistka stomatologiczna udzieli instruktażu higieny jamy ustnej, oczyści zęby z osadu i kamienia, zabezpieczy je lakierem fluorowym, doradzi wybór odpowiednich środków higieny (szczoteczka do zębów, szczoteczka międzyzębowa, jednopęczkowa, nitki dentystyczne, płukanki, pasty).

Najpopularniejszym zabiegiem w gabinecie stomatologicznym to Higienizacja jamy ustnej.

W zależności od potrzeb:

Usuwanie kamienia nazębnego (scaling) - zabieg, podczas którego za pomocą skalera ultradźwiękowego usuwamy twarde złogi kamienia nad i pod dziąsłowe. Kamień nazębny prowadzi m.in. do obniżania się i odsłaniania szyjek zębowych, co z kolei może powodować zanik kości wyrostka zębowego a w konsekwencji stopniowe rozchwianie zębów i ich wypadanie (parodontoza)

Piaskowanie - Polega na dokładnym  usunięciu z powierzchni zębów osadu, płytki nazębnej i wszelkich przebarwień powstałych po kawie, herbacie, papierosach itp. za pomocą tzw. piaskarki

Polerowanie - Po wykonaniu scalingu i piaskowania, zęby podlegają zabiegowi polerowania rozmaitymi narzędziami: paski ścierne, specjalne gumki, tarcze, szczotki, a na koniec pasty polerujące.

Fluoryzacja - jest jednym z zabiegów profilaktycznych najczęściej wykonywanym w gabinecie stomatologicznym. Polega na pędzlowaniu, wcieraniu w zęby roztworów, żeli oraz lakierów fluorkowych lub nanoszeniu na powierzchnię zębów specjalnej pianki. Fluoryzację przeprowadza się po mechanicznym oczyszczeniu zębów za pomocą odpowiedniej pasty i po ich osuszeniu.

Korzyści z zabiegów higienizacyjnych:

• wyeliminowanie przykrego zapachu z ust poprzez zmniejszenie ilości bakterii chorobotwórczych nagromadzonych w kamieniu nazębnym;
  • ochrona przed próchnicą;
  • pomoc w zwalczaniu nadwrażliwości zębów;
  • skuteczniejsze leczenie zachowawcze, periodontologiczne, ortodontyczne i protetyczne.
  • u pacjentów po higienizacji zdecydowanie rzadziej dochodzi do powikłań w trakcie leczenia chirurgicznego ze względu na obniżoną ilość bakterii chorobotwórczych w jamie ustnej
  • ochrona przed objawami zapalenia dziąseł – krwawieniem, bólem i zaczerwienieniem;
  • zmniejszenie przebarwień (od kawy, papierosów itp.)
  • poprawa samopoczucia.

Wykonanie samego zabiegu to nie wszystko! Niezwykle istotne jest, aby pacjent umiał samodzielnie utrzymać osiągnięte już rezultaty higienizacji za sprawą systematycznych ćwiczeń szczotkowania, przeprowadzanych podczas kolejnych wizyt. Higienistka przekazuje informacje o technikach czyszczenia przestrzeni miedzy zębami, a także o prawidłowej metodzie nitkowania, szczotkowania i doborze odpowiedniej szczoteczki i pasty.

Prawidłowa profilaktyka i higiena jamy ustnej oraz opanowanie krwawienia dziąseł zapewnia lepsze i długotrwałe efekty leczenia, zapobiega próchnicy wtórnej i zapaleniu dziąseł.